 |
Voorgenomen wijzigingen in Voorwaarden en Normen 2021 |
|
Per 1 juli voeren wij een aantal wijzigingen in de Voorwaarden en Normen 2021. Zo zal NHG onder andere de zogeheten desktop of hybride taxaties gaan accepteren en wordt er meer mogelijk met brondata. Wil je weten wat alle aanpassingen zijn? Op NHG Kennis & Innovatie vind je een overzicht van de voorgenomen wijzigingen, een Q&A en de presentatie van de ketenpartnerbijeenkomst van 2 maart. Heb je vragen over de wijzigingen? We ontvangen ze graag. Stuur ze per e-mail naar beleidsdesk@nhg.nl. |
|
|
|
Klant kiest steeds vaker voor het Energie Bespaarbudget |
|
Afgelopen jaar maakten steeds meer klanten gebruik van het Energie Bespaarbudget bij het afsluiten van de hypotheek. In totaal ruim 4,5 duizend klanten, tegenover 1.200 in 2019. Het Energie Bespaarbudget kan je klant een stuk gemak bieden. Je klant hoeft zich nog niet vast te leggen op specifieke duurzame maatregelen, maar zorgt er wel voor dat er budget voor verduurzaming is meegenomen in de financiering van zijn woning. Dit is mogelijk bij het afsluiten van een hypotheek en het oversluiten of verhogen van de hypotheek. Speciaal hiervoor biedt NHG een rekentool voor adviseurs waarmee je snel berekent hoeveel je klant extra mag lenen voor verduurzaming. |
|
|
|
Checklist Brondata- wat vind jij? |
|
Steeds meer marktpartijen willen werken met brondata. Snelheid en gemak voor consument en professional staan hierbij voorop. NHG zal vanaf 1 juli ook hypotheekaanvragen op basis brondata toestaan. Hiervoor hebben we samen met een aantal ketenpartners een concept checklist brondata ontwikkeld. De checklist is voor ons allemaal, daarom betrekken we jou als professional ook graag vroegtijdig. Wat vind jij van de checklist? Geef je feedback. Nb: de checklist is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de demissionair minister Meer weten over de kansen en toepassing van brondata in de hypotheekmarkt? Luister dan onze podcast De belofte van Brondata |
|
|
|
Is de gratis NHG brochure al onderdeel van jouw advies? |
Het is belangrijk dat klanten weten wat ze aan NHG hebben. |
Om hen goed te informeren hebben we een brochure opgesteld waarin de voordelen van een hypotheek met NHG op een rij worden gezet. Bijvoorbeeld de hulp die NHG biedt als de hypotheek onverwacht niet meer te betalen is, door bijvoorbeeld een scheiding of werkeloosheid. Klanten kunnen dan vertrouwen op ons vangnet. Dat woont prettig. Nu, maar ook later. De brochure ‘Prettig wonen en verantwoord lenen met NHG’ is door adviseurs eenvoudig en kosteloos te bestellen via onze website en online te lezen en te delen via www.nhg.nl/brochure. |
|
|
|
|
Verbeteren dienstverlening door inzet chatbot |
|
Binnenkort zullen wij starten met het gebruik van een chatbot. Dit zal een uitbreiding zijn van onze huidige contactmogelijkheden: telefoon, live chat en e-mail. Het doel van de chatbot is:
- snel kunnen antwoorden op de meest gestelde vragen die een eenduidig antwoord hebben
- Minder wachttijd voor jou als je een specialistische vraag aan een NHG medewerker hebt
- Wij kunnen door ontwikkeling beter aansluiten op jouw kennis en informatiebehoeften
Help ons ontwikkelen Door het gebruik van de chatbot kunnen wij leren en onze dienstverlening verbeteren. We houden je op de hoogte van de startdatum en hopen dat jij net zo enthousiast bent over de inzet van de chatbot als wij. |
|
|
|
Wat vindt u van deze nieuwsbrief? |
|
|
|
|